اهمیت ورزش در دیابت

اهمیت ورزش در  دیابت

 

اهمیت ورزش در دیابت

 

انجام فعاليت هاي ورزشي منظم نقشي اساسي در کنترل و بهبود ديابت دارد. در واقع افراد مبتلا به دیابت با انجام ورزش به صورت شگفت آوری می توانند قند خون خود را کنترل نمایند. به طور کلی ورزش حساسیت بدن به انسولين را افزايش مي دهد درنتيجه غلظت قند خون را کاهش مي دهد.

ورزش کردن تاثیرات زیادی بر سلامتی جسم و روح می گذارد که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قلب سالم
  • مفاصل مستحکم تر
  • کنترل وزن

  • حس بهتر داشتن

  • کاهش درد

این موارد بخش بسیار ناچیزی از مزایای ورزش است.

ورزش در دراز مدت

قدم زدن براي شروع فعاليت بدني، ورزش مناسبي است به ويژه اگر به صورت قدم زدن سريع باشد. برای اینکه ورزش اثر بیشتری روی بدن شما داشته باشد باید حداقل 3 الی 4 بار درهفته و هر بار 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کنید.
بهترین زمان برای ورزش 1 الی 3 ساعت بعد از صرف غذا است. مدت و شدت برنامه ورزشی خود را به تدریج افزایش دهید تا بتوانید آن را با غلظت قند خون خود تنظیم نمایید
به میزان کافی آب بنوشید. پس از ورزش پاهای خود را از نظر تاول یا قرمز شدن معاینه کنید و در صورت وجود نشانه های ذکر شده با پزشک خود تماس بگیرید